sintetiniai tepalai ir jų privalumai

Sintetiniai tepalai

Tyrimais patvirtinta - sintetiniai tepalai geriau atlieka savo paskirtį, nei mineraliniai ar pusiau sintetiniai tepalai. Tam yra daug priežasčių. Mineralinė alyva linkusi sutirštėti prie žemų temperatūrų, todėl sunkiau pasiekia apatines variklio dalis. Kai po nakties kuriate automobilį, ypač kai naktys būna šaltos, mineralinė alyva sutirštėja ir prastai atlieka tepimo funkciją. Kadangi pirmosios sekundės užkūrus variklį yra ypatingai svarbios, jau vien dėl to reikėtų rinktis sintetinę alyvą. Žinoma, kad mineralinė alyva labai suskystėja esant karštai temperatūrai, kas karštą vasaros dieną taip pat nėra labai gerai. Tuo tarpu sintetiniai tepalai išlieka panašaus klampumo labai dideliame temperatūros diapazone.
sintetiniai tepalaiPranašumai tuo nesibaigia. Sintetinė alyva yra patvaresnė slėgiui. Jos molekulės yra daug stipriau sukibusios tarpusavy ir esant aukštam slėgiui, neišyra taip lengvai, kaip mineralinės alyvos molekulės.Taip pat, nors ir pavadinimas skamba priešingai "sintetiniai tepalai" yra ekologiškesni , nes yra gaminami labaratorijoje, o ne iš žemės trauktų atliekų pagrindu. Sintetinė alyva taip pat yra ilgaamžiškesnė, tad jos keitimas intervalas yra didesnis, tad nereikėtų bijoti aukštesnės jos kainos.

Naujų automobilių garantija griežtai nurodo naudoti tik sintetinius tepalus

Tai yra dėl kelių priežasčių.

  • Tobulėjant technologijoms ir augant variklio galiai, šie dirba prie vis aukštesnių temperatūrų, jiems reikalinga ir aukščiausio lygio apsauga/tepimas. Šį darbą geriausiai atlieka būtent sintetiniai tepalai, kurie išlieka pastovios temperatūros ir klampumo.
  • Alkūninio veleno ir kiti guoliai yra tepami alyva ir jų veikimas, bei veikimo trukmė labai priklauso nuo tos alyvos kokybės. Šiuolaikiniai guoliai yra padengiami specialia medžiaga, kuri leidžia ilgiau tarnauti ir ji yra skirta kontaktuoti su sintetine alyva.
  • Varikliai turintys turbinas veikia kiek kitaip, nei atmosferiniai. Turbina yra varoma išmetimo dujomis, kurios yra grąžinamos atgal į variklį. Turbinos yra pritaikytos veikti itin aukštose temperatūrose, aukštais sūkiais, tad turbina yra pagrindinė variklio galia. Atmosferinis variklis, tuo tarpu, yra varomas pats iš savęs, jam niekas nepadeda, todėl toks variklis turi būt itin prižiūrimas, o tai geriausiai padaryti padeda tik sintetinė alyva.
  • Esant itin aukštai temperatūrai, mineralinės alyvos priedai gali tiesiog išvirti ir taip alyva netenka savo tepimo savybių. Sintetiniai - tokios problemos neturi.

Sintetiniai tinka ir seniems varikliams

sintetiniai tepalai seniems automobiliamsTaigi, šiandieniniai varikliai yra pritaikyti veikti tepami sintetiniais tepalais, taip pasiekiamas didžiausias variklio efektyvumas. Tačiau taip yra ne tik su naujais varikliais. Sklinda gandai, kad prieš tai naudojęs mineralinę alyvą, negali pereiti prie sintetinės alyvos, nes neva tuomet nebegalėsi niekad grįžti prie mineralinės alyvos, jei norėsi arba gali pakenkti varikliui. Tai yra mitas. Kas kartą keičiant alyvą, galima pilti kitokią.
O geriausia, kad pastaraisiais metais sintetinės alyvos kaina net gi numažėjo, tad dabar tėra vienas neatsakytas klausimas - "Kodėl tu turėtum nenaudoti sintetinių tepalų?"


Daugiau apie variklio alyvą skaitykite čia

Filmukas apie variklio alyvos mitus, kuriuos kiekvienas vairuotojas turėtų žinoti

Grįžti į visus straipsnius

Patikimi pardavėjai

Visos prekės yra realios ir jas galima įsigyti už nurodytą kainą.

BETA versija

Padėkite mums tobulėti. Būsime dėkingi už jūsų pastabas bei pasiūlymus.

Tapkite mūsų partneriu

Prisijungite prie www.dalys.lt ir gaukite patogų įrankį prekiauti detalėmis