sintetinis tepalas alyva

Kodėl tepalas prailgina automobilio dalių tarnavimo laiką?

Bet kurio automobilio variklis susideda iš daugybės judančių, besisukančių, besitrinančių dalių, kurios yra labai priklausomos viena nuo kitos. Tepalo siurblys yra atsakingas už tinkamą tepalo slėgio ir kiekio palaikymą tam reikalingose vietose. Jei variklio judančios dalys nebus suteptos, vos per kelias minutes jos taip įkais, kad pradės lydytis, lūžti, byrėti. Taip pažeistas variklis yra nebe pataisomas, kadangi metalinės detalės būna paveiktos didžiulio karščio ir pakeitusios savo formą.

sintetiniai tepalai alyva variklis variklio dalys apsauga tepimas sintetinė alyva

Kodėl sintetinė alyva prailgina automobilio dalių tarnavimo laiką?

Ne gana to, kad variklio dalys savo trintimi generuoja labai daug karščio, bet ir pats variklis dirbdamas normaliomis sąlygomis spinduliuoja aukštą temperatūrą, nes cilindruose nuolat vyksta mini sprogimai, kai deginamas kuras siekiant išgauti variklio galią. Tokių degimų metu susidaro daug rūgščių, vandens garų, anglies bei kitų šalutinių degimo produktų.
Tinkama, varikliui parinkta, alyva padengia visas vidines dalis ir apsaugo jas ne tik nuo trinties ir greito susidėvėjimo, bet ir nuo karščio, bei įvairių cheminių nuosėdų, atsiradusių variklio darbu metu, paveikimo. Tokį darbą vienareikšmiškai geriausiai atlieka sintetiniai tepalai.

tepalas variklis alyva

Ar galima keisti mineralinę alyvą į sintetinę alyvą?

Daug metų automobilių vairuotojams buvo teigiama, kad ilgai važinėjant su mineraline alyva ir ją pakeitus sintetine atsiranda nepageidaujami rezultatai: tepalo praleidimas ar deginimas. Gal taip ir būdavo anksčiau, bet dažniausiai dėl to kaltas būdavo netvarkingas variklis. Kiekvieną kartą keičiant tepalus, galima pilti kitokius (atitinkančius gamintojo nurodymus) ir tikrai tai neturės jokio neigiamo poveikio varikliui. O pastarieji moksliniai tyrimai tik dar kartą įrodo sintetinės alyvos privalumus.

  • Mineralinė alyva prie aukštų temperatūrų labai suskystėja, o prie žemų sutirštėja. Abiem atvejais tai yra negerai. Ypač esant šaltam orui, kai alyva sutirštėjusi ir tinkamai nesutepa variklio dalių per kelias sekundes po užkūrimo, kurios yra kritiškai svarbios. Sintetinė alyva, tuo tarpu išlieka pastovios konsistencijos ir yra daug mažiau paveiki temperatūros.
  • Sintetinė alyva yra žymiai patikimesnės cheminės sudėties. Molekuliniu lygiu vertinant, tokia alyva yra daug geriau "surišta" tarpusavyje ir atlaiko daug didesnes apkrovas. Tad esant aukštiems sūkiams ir temperatūrai, variklio dalys daug geriau apsaugomos.
  • Mineralinė alyva, nors ir yra rafinuota, tačiau vis dar savyje turi nemažai priemaišų tokių kaip parafino molekulės. Sintetinė alyva yra 100% gryna, todėl jos tarnavimo laikas yra gerokai ilgesnis.

Automobilio varikliui reikia kuro, oro ir kibirkšties, kad galėtų važiuoti. Tačiau, kad galėtumėte važiuoti toli, būtina apsaugoti variklio dalis. Niekas nėra taip svarbu, kaip geras variklio detalių sutepimas. Turbūt pamenate kaip vaikystėje tėvas mokė: "svarbiausia laiku keisti tepalus" ir tai yra tiesa iki šių dienų. Tik alyva nuolat tobulinama ir savo paskirtį atlieka vis geriau.

Grįžti į visus straipsnius

Patikimi pardavėjai

Visos prekės yra realios ir jas galima įsigyti už nurodytą kainą.

BETA versija

Padėkite mums tobulėti. Būsime dėkingi už jūsų pastabas bei pasiūlymus.

Tapkite mūsų partneriu

Prisijungite prie www.dalys.lt ir gaukite patogų įrankį prekiauti detalėmis