masina neuzsiveda

Ką daryti, jei mašina neužsiveda?


Kai skubant į darbą įsėdate į mašiną, pasukate raktelį ir mašinos variklis neužsiveda, aplanko labai nemalonus jausmas. Negalime niekuo padėti dėl vėlavimo, tačiau galime padėti nustatyti, kokia problema su jūsų transporto priemone. Nuo ko pradėti nustatant problemą, kai variklis neužsiveda?

Kuriant mašiną nėra apsukų


Pasukate raktelį ir visai nieko neįvyksta, variklis net nebando kurtis ir nėra apsukų. Ši situacija gali atrodyti labai bloga, bet taip nėra. Jei variklis neturi apsukų ar jei bando kurtis, bet apsukos nepakankamos, pirmiausia patikrinkite akumuliatorių.
Akumuliatorius gali būti pilnai iškrautas iki tokios ribos, kai net negali įjungti starterio. Galite pamatuoti su multimetru, kad patikrintumėte, ar yra 12.4 V arba artima šiai vertei įtampa. Taip pat sukant raktelį atkreipkite dėmesį į automobilio šviesas. Ar automobilio viduje esančios šviesos ir priekiniai žibintai neveikia arba pastebimai pasilpnėję? Tai ženklas, kad problema yra akumuliatoriuje. Taip pat patikrinkite, ar akumuliatoriaus laidai yra tinkamai prijungti po paskutinės su akumuliatoriumi atliktos procedūros ir įsitikinkite, ar jie nėra per daug pažeisti korozijos. Koroziją galima atpažinti kaip žaliai baltą pūkuotai atrodančią medžiagą, ar šiek tiek panašią į stiklą, kuri gali neleisti akumuliatoriui gauti ar nunešti elektros krūvio. Jei akumuliatorius geras, naudokite kibirkšties testerį. Kai kurie iš jų dedasi ant degimo žvakės, o kiti suprojektuoti tvirtinimui tarp kabelio ir kištuko. Bet kokiu atveju, testeris yra geras būdas patikrinti, ar degimo žvakės gauna elektros srovę, neatsukant jų visų.
Jei degimo sistemoje problemų nėra, ko gero susidūrėte su sugedusiu starterio varikliu, bloga pagrindinio laido, einančio į starterį jungtimi, sugedusia rėle ar starterio solenoidu. Taip pat problema gali būti degimo jungiklyje. Taip pat įsitikinkite, ar problema nėra labai aiški ir paprasta, pavyzdžiui, išsilydęs saugiklis, ar galbūt bandote užvesti variklį ne parkavimosi ar neutralioje pozicijoje dėl išsiblaškymo.


Variklis turi apsukas, bet neužsikuria


Pasukus raktelį girdite, kad starteris suka variklį, tačiau jis sukasi ir sukasi, bet neužsiveda. Ši problema šiek tiek sunkesnė, nei aptarta aukščiau, todėl prisiminkime, kad variklio užsikūrimui ir veikimui jam reikia oro, kuro ir kibirkšties.
Ar turite pakankamai kuro bake ir ar akumuliatorius pakrautas? Žvilgtelėkite į kuro matuoklį ir multimetro parodymus. Jei kuro matuoklis sugedęs, jis gali rodyti, kad kuro dar yra ir parodymai gali būti neteisingi. Įpilkite šiek tiek daugiau kuro ir pabandykite vėl kurti variklį. Tada vėl bandykite tikrinti problemas po kapotu, patikrinkite rites ir/ar degimo žvakės laidus ir uždegimo ritę, skirstytuvo dangtelį ir rotorių, jei turite šiek tiek senesnę mašiną. Patikrinkite ar nėra sulūžusių ar sudegusių plastikinių detalių, tai padėtų rasti problemą. Jei vis dar nieko neradote, patikrinkite skirstomojo veleno ir alkūninio veleno pozicijos jutiklius. Jie rodys „check engine“ kodą, taigi kodo skaitytuvas yra labai patogus problemos nustatymo įrankis.


Variklis nesikuria, kai šalta


Variklius paprastai daug sunkiau užkurti, kai yra šalta. Jei lauke ne -40 ir jūsų variklis nesikuria, tai didelė tikimybė, kad šis požymis yra tik vienas iš kelių. Dauguma žmonių iškart įtaria akumuliatoriaus problemą, kadangi jis gali būti iškrautas ar pakrautas nepakankamai, kad galėtų užvesti starterį. Jei įtampa gera, patariama patikrinti kuro ir degimo sistemas. Geriausia pradėti nuo lengvai prieinamų ir nebrangių susidėvinčių elementų, kaip degimo kištukų ar kuro filtrų patikros. Nors dažniausia problema yra kuro ir degimo sistemos, nedidelis šansas yra, kad susidūrėte su oro problema, kurią sukelia sugedęs variklio oro srauto jutiklio. Diagnostikos įranga yra labai patogus įrankis sprendžiant šią problemą, tačiau patys jutikliai yra daug pigesni. Taip pat įsitikinkite, ar prieš tai neturėjote problemų su variklio užkūrimu esant karštam ar šaltam orui. Šių laikų modernizuotose mašinose su skirtingais kompiuteriais, moduliais, relėmis ir jutikliais padėtį blogina temperatūrų skirtumai.


Sunku užkurti įkaitusį variklį


Kartais varikliai nebūna užsispyrę ir nėra jokios problemos juos užkuriant ir važiuojant. Tačiau priparkavus mašiną ir kelioms minutėms užgesinus variklį, variklis nebeužsikuria maždaug iki valandos laiko, kol neatvėsta. Tai gali būti labai erzinanti ir gluminanti situacija, nes kątik važiavote be jokių problemų. Pradėkite automobilio diagnostiką nuo pigių detalių patikrinimo, pavyzdžiui, purvinų ar užsikimšusių oro filtrų ieškojimo. Tada patikrinkite neigiamą akumuliatoriaus jungtį dėl korozijos. Jei neatradote nieko blogo, tada ko gero susidūrėte su kuro problema, galbūt kuro pompa ar kuro reguliatoriumi. Tai taip pat gali būti variklio oro srauto jutiklio ar aušinimo temperatūros jutiklio problema.


Vis dar neužsiveda?


Situacija gali atrodyti bloga, tačiau nepraraskite vilties. Kokio senumo jūsų raktelis? Nuo automobilio vagystės apsaugoti rakteliai su mikroschema šalia dantelių gali dėl daugkartinio naudojimo gan greit susidėvėti. Mikroschema nesuveikia ir mašina detektuoja šį bandantį užvesti raktelį be apsaugos kodo. Tai laikinai užrakina mašinos užkūrimo sistemą maždaug pusvalandžiui, kol randamas tinkamai veikiantis raktas. Šis gedimas išsivysto per kelias savaites.
Galiausiai, nors tai ir mažiausiai tikėtina, patikrinkite, ar nesusidūrėte su slėgio problema. Nutekėjimo testui parodžius mažą slėgį, galima įtarti, kad yra susidėvėjusi galvutės tarpinė ar susilankstęs vožtuvas. Mažas slėgis ar visiškas slėgio nebuvimas cilindruose taip pat galėtų būti variklio neužsikūrimo priežastis ir rimto variklio gedimo ženklas, pavyzdžiui nutrūkusi ar pažeista grandinė, skirstomieji velenai ar kitos detalės.

Grįžti į visus straipsnius

Patikimi pardavėjai

Visos prekės yra realios ir jas galima įsigyti už nurodytą kainą.

BETA versija

Padėkite mums tobulėti. Būsime dėkingi už jūsų pastabas bei pasiūlymus.

Tapkite mūsų partneriu

Prisijungite prie www.dalys.lt ir gaukite patogų įrankį prekiauti detalėmis