automobilių gedimai vasarą kas genda kodėl genda kaip genda kaip išvengti

Dažni automobilių gedimai vasarą

Ekstremalios oro sąlygos dažnai iššaukia automobilio gedimus. Tačiau vairuotojai dažniausiai pagalvoja tik apie žiemą ir šaltą orą. Aukšta temperatūra taip pat kelia tam tikrus iššūkius varikliui, akumuliatoriui, skysčiams, stabdžiams, padangoms. Su karščiu susijusios problemos gali ištikti visiškai netikėtai ir kainuoti daug laiko bei pinigų. Tačiau jų galima išvengti reguliariai tikrinant automobilio būklę ir prižiūrint dažniausiai gendančias dalis. Štai kokie yra dažni automobilių gedimai vasarą.

automobilių gedimai vasarą kas genda kodėl genda kaip genda kaip išvengti

Variklio kaitimas

Kylant oro temperatūrai automobilio variklis taip pat linkęs labiau kaisti. Tokiomis sąlygomis aušinimo sistema patiria didesnes apkrovas nei įprastai tam, kad palaikytų tinkamą variklio temperatūrą. Jei sistemoje yra kokių nors mažų nesandarumų, nuotėkių ar pasenusių detalių, labai gali būti, kad per karščius tos problemos paūmės ir jums teks netikėtai sustoti. Norint to išvengti reikėtų reguliariai ir prieš tolimas keliones pasitikrinti pagrindinius aušinimo sistemos agregatus - aušinimo skysčio siurblį, žarnas, vamzdžius bei radiatorių. Taip pat reikėtų nuolat stebėti aušinimo skysčio lygį. Jei jo nuotėkio nėra, jos lygis turėtų nuolat būti pastovus. Aušinimo skystį rekomenduojama keisti kas maždaug 50'000km.

automobilių gedimai vasarą kas genda kodėl genda kaip genda kaip išvengti

Akumuliatoriaus problemos

Esant karštam orui akumuliatoriaus skystis po truputį garuoja, jei yra nors menkiausias tarpas orui. Tai dažna automobilio neužsikūrimo priežastis vasarą. Prieš ilgą kelionę privaloma patikrinti akumuliatoriaus įkrovimą ir bendrą būklę. Jei akumuliatorius senesnis nei 5 metų tikrinti jį reikėtų dažnai, bet geriausia jau būtų keisti nauju.

Padangos

Padangoms taip pat turi būti skiriama pakankamai dėmesio. Karštas kelias ir oro temperatūra veikia padangose esantį slėgį ir jis didėja. Jei padangose slėgis bus didesnis nei rekomenduojama, yra tikimybė , kad jos sprogs.
Taip pat padangų guma yra mažiau atspari trinčiai, kai yra įkaitusi. Padangos įkaista labiau, kai jose trūksta oro, tad per mažas padangų slėgis taip pat yra pavojingas ir kenksmingas. Kviečiu daugiau sužinoti apie padangas ČIA.

Alyva

Atėjus vasarai nepamirškite pagalvoti apie variklio alyvą. Aukštos temperatūros veikiama alyva suskystėja, tad prastėja jos tepimo savybės ir prasčiau apsaugomos variklio dalys. Tai nėra problema, jei naudojate sintetinius tepalus. (Sužinokite kodėl). Tačiau būtinai užtikrinkite, kad tepalai keičiami laiku ir jų kiekis variklyje pakankamas.

Grįžti į visus straipsnius

Patikimi pardavėjai

Visos prekės yra realios ir jas galima įsigyti už nurodytą kainą.

BETA versija

Padėkite mums tobulėti. Būsime dėkingi už jūsų pastabas bei pasiūlymus.

Tapkite mūsų partneriu

Prisijungite prie www.dalys.lt ir gaukite patogų įrankį prekiauti detalėmis