bloga automobilio trauka

Blogos traukos ir sumažėjusios variklio galios priežastys

Paspaudžiate akseleratoriaus pedalą ir jūsų mašinos variklis atsako vangiai. Jis nebėra toks nekantrus kuo greičiau perkelti jus į kelionės tikslą, greičiau priešingai – nebedirba taip, kaip dirbo anksčiau.

Seniau problemą būtų išsprendę tik degimo žvakių ar laidų pakeitimas, karbiuratoriaus paspaudimas ir skirstytuvo dangtelio ar rotoriaus pakeitimas – pataisymas, kurio kiekviena mašina reikalaudavo kas 35 tūkstančius mylių ar panašiai. Šiais laikais atsirado labai daug skirtingų priežasčių dėl kurių mašina nebegreitėja taip, kaip anksčiau. Aptarkime jas visas, pradedant nuo pačių paprasčiausių (taip turėtumėte daryti kiekvieną diagnostiką). Toliau išvardinti dalykai, kurie gali net būti neregistruojami kaip klaidos kodas ir neįjungiantys jūsų „Check engine“ lemputės:


Užsikimšęs kuro filtras

Kuro filtrai gali būti instaliuojami išoriškai, būti kuro bake ar abiejose vietose. Kuro filtras sulaiko kietąsias daleles prieš joms patenkant į kuro sistemą ar variklį. Purvinas kuro filtras gali nulemti nepastovią variklio veiklą, atsitiktinius spragsėjimus ir veikos bangavimus ir trukdyti variklio darbą. Jei turite išorinį kuro filtrą, pirma pakeiskite jį, jei ilgai nebuvo keistas. Tai dažniausiai pigi, lengva ir greita procedūra.

Oro filtras

Aiškiai lengviausiai išsprendžiama problema. Jei jūsų oro filtras yra toks purvinas, kad variklis nėra pakankamai aušinamas, oro srauto matuoklis ir kompiuteris iki tam tikro taško gali tai kompensuoti. Po šios maksimalios vertės variklio veika blogės, taip pat didės ir kuro sunaudojimas. Atidarykite oro filtro dėžutę, patikrinkite filtrus ir pakeiskite juos naujais.

Užstrigę stabdžiai

Retas, bet pasitaikantis gedimas. Velkantis stabdis gali apsunkinti variklio veiką ir manevrų atlikimus. Ar po važiavimo kuris nors ratas yra karštesnis nei kiti? Tai galima dar geriau nustatyti su infraraudonų spindulių matuokliu.

Užsikimšęs katalizinis konverteris

Jei katalizinis konverteris sugenda tiek, kad trukdo išmetamųjų dujų tekėjimui, galite turėti galios ir akseleracijos problemų ir šis gedimas gali būti ir nerodomas klaidos kode diagnostikoje.

Kai kurios problemos, kurias rodo klaidos kode


Blogas oro srauto jutiklis

Po oro filtro patikrinimo reikėtų tikrinti oro srauto sensorių. Šis jutiklis yra įėjimo į oro filtrą sraute ir informuoja kompiuterį apie į variklį patenkantį oro srauto kiekį. Šis jutiklis gali blogai veikti dėl nešvarumų arba gedimų, dėl kurių jis gali registruoti klaidos kodą ir įjungti „Check Engine“ lemputę skydelyje. Šiuo atveju P0101 yra tipinis sensoriaus klaidos kodas.

O2 jutiklis

Deguonies jutiklis, kitaip O2 jutiklis talpinamas išmetamųjų dujų sraute (dažniausiai vienas šalia kolektoriaus, kitas šalia duslintuvo ar katalizinio konverterio) ir yra kritinė mašinos išmetamųjų dujų kontrolės dalis. Deguonies jutiklis stebi dujų, kurios teka per išmetimo sistemą sudėtį ir siunčia informaciją į variklio kontrolės kompiuterį, kuris tada naudojasi šiais duomenimis kuro srauto kontroliavimui. Daugumoje transporto priemonių deguonies jutiklio tarnavimo trukmė – 60-70 tūkstančių mylių. Užteršti ar susidėvėję deguonies jutikliai gali registruoti skirtingus klaidos kodus, uždegdami prietaisų skydelio diagnostinę lemputę ir gali sukelti kondiciją, kai išmetamosios dujos tampa juodos, didėja kuro sunaudojimas, didėja tarša ir mažėja transporto priemonės pagreitis.

Sugedęs droselio pozicijos jutiklis

Šis jutiklis informuoja variklio kompiuterį apie droselio statusą realiu laiku ir taip parodo akseleratoriaus pedalo poziciją. Kai droselio pozicijos jutiklis yra sugedęs, kompiuteris neturi galimybės nustatyti akseleratoriaus ar droselio pozicijos, rezultatas gali būti keista variklio veika ar mažas pagreitis.

Sugedusios ritės (coil-on-plug packs)

Pradedant 90-aisiais, dauguma transporto priemonių apsieidavo su mechaniniu skirstytuvu, degimo rite ir jungiamaisiais laidais. Dabar kibirkšties nunešimas ir taktas valdomas variklio kompiuterio ir kiekviena degimo žvakė turi savo pačios miniatiūrinę ritę degimo įtampos tiekimui. Sugadintos ritės registruos klaidos kodą (galbūt P0354). Gera naujiena ta, kad COP keitimas yra nebrangus ir daugeliui variklių keitimas neproblematiškas.

Yra daug priežasčių, kodėl jūsų transporto priemonė gali patirti sumažėjusią variklio galią, bet tai turėtų būti gera diagnostikos pradžia. Jei jau esate nuvažiavę daugiau nei 70 tūkstančių mylių nuo paskutinio žvakių keitimo, neatmeskite ir šios problemos tikimybės.

Grįžti į visus straipsnius

Patikimi pardavėjai

Visos prekės yra realios ir jas galima įsigyti už nurodytą kainą.

BETA versija

Padėkite mums tobulėti. Būsime dėkingi už jūsų pastabas bei pasiūlymus.

Tapkite mūsų partneriu

Prisijungite prie www.dalys.lt ir gaukite patogų įrankį prekiauti detalėmis