Grąžinimas ir garantija
PREKIŲ GRĄŽINIMO TAISYKLĖS
PREKIŲ GRĄŽINIMO NUOSTATOS
Lietuvos teisės aktai aiškiai numato, jog naudotų prekių pardavėjas neprivalo priimti Pirkėjo įsigytų kokybiškų naudotų prekių, tokios prekės gali būti priimamos ir pinigai grąžinami tik pardavėjo sutikimu. Pirkėjas turi teisę:
grąžinti kokybiškas nusipirktas prekes per 14 (keturiolika) dienų po prekės gavimo (jei prekė buvo pristatyta Pirkėjui) arba po prekės atsiėmimo (jei prekę Pirkėjas atsiėmė prekės atsiėmimo vietoje);
grąžinti paaiškėjus, jog prekė yra netinkamos kokybės arba turi defektų, kurių Pardavėjas su Pirkėju neaptarė prieš prekės pardavimą – per protingą teisės aktų reikalavimus atitinkantį terminą, bet ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) dienų nuo prekės gavimo arba atsiėmimo dienos.
Pirkėjas norėdamas grąžinti įsigytas prekes turi užpildyti prekės grąžinimo formą, kurią galima rasti čia www.dalys.lt/lt/part-returns/create-return-form. Gavęs nekokybišką ar netinkančią prekę, Pirkėjas taip pat gali kreiptis į Dalys.lt ir susitarti dėl prekės ir pinigų grąžinimo ar prekės pakeitimo.
Kokybiškos prekės gali būti keičiamos ar grąžinamos, jeigu Pirkėjo reikalavimas pakeisti ar grąžinti prekę tenkinamas, jeigu prekė nebuvo naudojama, nesugadinta, išsaugotos jos savybės bei neprarado prekinės išvaizdos ir Pirkėjas turi įrodymus, patvirtinančius, kad jis prekę pirko iš to Pardavėjo.
Prekės gali būti pripažintos nekokybiškomis ir keičiamos į kokybiškas (jei yra tokia galimybė) arba grąžinamos, jeigu:
jos neatitinka Pardavėjo pateikto aprašymo ir neturi tokių savybių kaip prekės, kurias Pardavėjas pateikė kaip pavyzdį ar modelį, arba turi defektų, kurių Pardavėjas nenurodė prieš parduodamas prekę;
jos neatitinka kokybės rodiklių, kurie paprastai yra būdingi to paties pobūdžio daiktams ir kurių Pirkėjas gali pagrįstai tikėtis pagal daikto pobūdį;
Pirkėjui kyla pagrįstų įtarimų, jog prekė pagaminta pažeidžiant trečiųjų asmenų intelektinės nuosavybės teises (pvz., nėra originali, nors taip buvo deklaruojama), įgyta ar platinama neteisėtais būdais.
Jeigu sutarties sudarymo metu Pirkėjas žinojo arba turėjo žinoti apie prekių neatitikimus (pvz. buvo publikuota informacija apie prekės defektus, veikimo trūkumus ir pan.), laikoma, kad jos buvo tinkamos kokybės. Tinkamos kokybės naudotos prekės gali būti keičiamos ar grąžinamos tik Pardavėjui sutikus.
PREKIŲ GRĄŽINIMO TVARKA
Parduotų prekių trūkumai šalinami, kokybiškos bei nekokybiškos prekės keičiamos ar grąžinamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo bei 2014 m. liepos 22 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės įsakymu patvirtintose Mažmeninės prekybos taisyklėse nustatyta tvarka.
Grąžinant prekes, pirkėjas privalo laikytis šių sąlygų:
Grąžinama Prekė turi būti tvarkingoje pakuotėje (šis reikalavimas netaikomas grąžinant nekokybiškas prekes);
Prekė turi būti Pirkėjo nesugadinta;
Grąžinama Prekė turi būti tos pačios komplektacijos, kokios buvo Pirkėjo gauta;
Prekė turi būti nenaudota, nepraradusi prekinės išvaizdos (nepažeistos etiketės, nenuplėštos apsauginės plėvelės ir kt.). Šis punktas netaikomas tuo atveju, kai grąžinama nekokybiška prekė.
Grąžinamos dalys kurjeriui turi būti perduotos per 5 dienas nuo grąžinimo formos pateikimo. Vėluojant perduoti prekes - garantija nebetaikoma.
Jeigu prekė grąžinama tiesiogiai Pardavėjui, kartu su grąžinama preke būtina pateikti jos įsigijimo dokumentą ir Pardavėjo pateiktą informaciją dėl prekės grąžinimo (jei ji buvo išduota). Jeigu prekė grąžinama per Kurjerį, papildomai ant prekės pakuotės turi būti užklijuotas siuntos lipdukas, atspausdintas iš Dalys.lt.
Jei Pirkėjas nesilaiko aukščiau nustatytos prekių grąžinimo tvarkos, Pardavėjas turi teisę nepriimti Pirkėjo grąžinamų prekių, tačiau ši nuostata neapriboja teisės Pirkėjui ginti savo teises, jei buvo parduota netinkamos kokybės prekė.
Pirkėjui suderinus su Pardavėju visas prekės grąžinimo sąlygas, Prekės keičiamos ar grąžinamos dviem būdais: per kurjerį arba vienoje iš Pardavėjo prekybos vietų. Pirkėjas Pardavėjui pateikia raštišką prašymą, kuriame nurodo Prekės trūkumus (jei prekė nekokybiška) ir grąžinimo priežastis bei prekės pirkimą-pardavimą iš Pardavėjo patvirtinantį dokumentą.
GRĄŽINAMŲ PREKIŲ SIUNTIMO IŠLAIDOS
Jeigu grąžinama nekokybiška prekė, Skelbimo aprašymo neatitinkanti prekė, ar gauta ne ta prekė, kuri buvo publikuojama Skelbime, siuntimo išlaidas dengia Pardavėjas.
Jeigu grąžinama Prekė netinka Pirkėjui dėl jo kaltės, siuntimo išlaidas dengia pats Pirkėjas.
PINIGŲ GRĄŽINIMO TVARKA
Prekių grąžinimo formoje, kartu su kita nurodyta informacija, Pirkėjas nurodo banko sąskaitos numerį, į kurį turi būti grąžinami už prekę sumokėti pinigai.
Pirkėjui suderinus su Pardavėju visas Prekės grąžinimo sąlygas, pinigai į nurodytą banko sąskaitą pervedami per 14 (keturiolika) dienų nuo dienos, kai Pardavėjas gavo grąžinamą prekę.
Pirkėjui grąžinus Prekes, atsiskaitymo mokesčiai Pirkėjui nėra grąžinami.
PASLAUGŲ TEIKĖJO ĮSIPAREIGOJIMAI
Jeigu Pardavėjas ir Pirkėjas nesutaria dėl Prekių ir pinigų grąžinimo per 10 (dešimt) darbo dienų nuo Pirkėjo prašymo pakeisti ar grąžinti prekę, Pirkėjas turi teisę kreiptis į Paslaugų teikėją, nurodydamas visas ginčo aplinkybes. Paslaugų teikėjas, vadovaudamasis Naudojimo taisyklių nuostatomis, įsipareigoja priimti sprendimą per 5 (penkias) darbo dienas.
Jeigu Paslaugų teikėjas priima sprendimą Pirkėjo naudai, Paslaugų teikėjas per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos perveda Pirkėjui už prekę sumokėtus pinigus į banko sąskaitą, Pirkėjo nurodytą prekių grąžinimo formoje.